martedì 30 novembre 1999

Casamentu Montagna




Per gentile concessione di Nino Prestia, intellettuale empedoclino poliedrico e appassionato, sicuramente meno celebrato di quanto meriti, che mi onora della sua amicizia.

Soltanto una precisazione: Casamentu “Montagna” è stato scritto antecedentemente l’apposizione dei vincoli da parte della Soprintendenza, ma descrive in maniera icastica lo stato di abbandono in cui si trova “U Casamentu” e la temperie culturale che ormai da tempo connota negativamente Porto Empedocle.


Casamentu “Montagna”


Chistu ca cuntu, mi p’ò pittati zòticu,

p’a colira, c’assùglia forti a mia,

un munumentu, di stili tardu-goticu

è cunnannàtu…’mpacci ‘a firruvia.


Un corpu di fabbrica artisticu, a’ “Marina”,

è abbannunatu, comu ricotta dà cavagna;

prontu a arruzzularisi, ‘n ruvina,

cedinu i mura maestri e… ‘a pidàgna.


Nuddru p’iddru,s’allammìca e allàgna,

Soprintendenza, Belli Arti, Antichità;

‘ntrissàta cultura, ‘sta morti ‘un sparagna,

vera cultura…’un abita chiù ‘ccà…


‘Un pezzu di storia, ‘u fabbricatu “Montagna”,

cuntà do paisi nostru,l’albiggiari,

‘u diviniri cù trvagliu, cosa magna,

e propria nuddru…ora…’u p’ò salvari!


Picciotti cari, viniti appresso a mia,

vi fazzu vidiri, senz’arti di scienzia,

‘a “Casa Montagna”, ca à Marina mia,

mori picchì ‘un avi data dènzia.


Addimànnu, cu’ forza, ‘u vostru aiutu,

facamu ‘nzèmmula, onesta burdillata,

p’ò essiri ma’, ca ‘nni stu munnu curnutu

‘n’opira d’arti, ‘u p’ò essiri salvata?

Nino Prestia

Nessun commento:

Posta un commento